25.10.11

Update + Upgrade!

Asalammualaikum ye follower dan pembaca sekalian. Cuti berapa hari ini digunakan untuk update blog yang baru di buat ini kerana blog yang terdahulu tak mahu digunakan lagi. Kenapa? Suka hati aku la kan. Blog aku yang baru ni adalah serba PINK.! Nampak agak cute dengan berwarna pink gitu. Aku tak nak serabut kan blog aku dengan segala bagai widget aku just letak beberapa widget dan seterusnya diceriakan dengan entry-entry yang agak panjang dan adalah pic sedikit. Genyah kau nyah! Untuk pengetahuan semua aku ni tak dek la expert mane pun dalam update blog ni. Nak tambah itu ini semua kan. Aku just copy + paste je dari blog tutorial orang lain. Antara yang blog yang banyak beri tutorial sehingga blog aku jadi macam ni adalah blog ni Kak Lyssa!
Dalam blog ni agak banyak la tutorial yang aku dapat. So,siapa-siapa yang still baru lagi dalam blogger ni boleh la rujuk pada tutorial tu k and siapa-siapa yang mahu mencantikkan blog jugak ya. Then blog ini juga. Kak Farah! Aku suka blog kak Farah sebab blog dia juga berwarna pink. Satu geng dengan aku. Dulu aku kurang berminat dengan warna pink kerana warna pink agak kejambuan gitu. Then da lama-lama aku semakin jatuh cinta dengan warna pink. Untuk header aku yang berwarna pink jugak tu? Tu aku buat sendiri dengan menggunakan PICNIK !korang boleh la layari web picnik ni ya. PICNIK! Nak buat header ni perlukan kesabaran yang tinggi dan kreativiti yang mendalam. Ikut la kesukaan masing-masing ya. Untuk glitter-graphics tu macam biasa la. Aku hambik dari glitter grapics! la. So,nak di jadikan cerita bukan senang nak buat blog sampai diri sendiri jadi jatuh cinta dengan blog nya selepas di edit! Macam yang terjadi kat diri ku ini. 
ok sila tengok tu. Header yang tak berapa nak ok kalau nak dibandingkan dengan blog orang lain. Tapi aku bersyukur kerana still mempunyai yang baik daripada tiada langsungkan? Ok what? Bersyukur ye Ecah! 

P/S : bukan senang nak jadi senang dan bukan susah nak jadi susah..:)


2 comments: