9.10.11

mAlAm MaRhAbAN

Asalammualaikum ye pembaca..
Last week kolej aku ade lah buat sikit Malam Marhaban untuk sume umat Islam.
Alhamdulilah,aku diberi kesempatan umtuk menghadirkan diri.
Dengan berbaju kurung yang berwarna pink *ala-ala ayu gitu!* Sebelum tu ada la sikit ccerita disebalik itu semua!
kebetulan pada hari yang sama hari tu aku ada Gardening kat bawah dengan classmate aku.
Habis gardening pukul 5.30 PM. Lepas tu dok genyah nak online FB sakan kat bawah.
Sedar tak sedar da pukul 6.30 PM.
Actually ada janji dengan classmate aku si Teha ni. Nak g withdraw duet kat 7E. Bila tengok jam da kul 6.30 gitu aku terus call si Teha ni. 
"Teha jum g kuar duit!"
"Esok la."
"Ala bukan jauh pun 7E tu. Jalan kaki pun sampai."
"Kite kan kene turun kul 6.50?"
"Ha,ah la malam marhaban!"
Apa lagi terus g bayar kat abang CC tu *maaf la saye tak tau nama dia,maka guna ja abang!*
Then,dengan tergopoh-gapah aku pown g la mandi dengan baju tak iron lagi.
Aku mandi then iron baju angkat air sembahyang sume.
Sedang memakai baju tiba-tiba **
Allahuakbar** Allahuakbar**
Hambik kau azan da berkumandang! 
Jam da menunjukkan pukul 7.15. Janji kene turun kul 6.50.
Da terlambat la cite nye!
aku pun pakai ala kadar saje.
Dengan harapan boleh la naik Lift!
Tapi hampeh bila lift buka je *FULL!*
aduiiii.. guna tangga la.. Dengan berbaju kurung aku pun meniti menuruni anak tangga satu persatu!
Alhamdulilah sampai juga akhirnya walaupun agak kelambatan.
*Maaf ya bukan agak kelambatan ! Memang lambat pun!*
Sampai je kat Lecture Hall 1 tu depan da full dengan sedih aku pun duduk la area belakang dengan akak-akak senior!
Segan bhai...*shamed!*
After solat Maghrib ada baca Yasiin. Then sementara nak tunggu solat Isya' tu ada masa terluang kejap.
Aku pun beralih ke area depan dekat dengan cik Teha! 
Ce teka ape kite orang buat masa tu?
*
*
*

Ni la keje kiteorang!
Snap pic walaupun sedang bertelekung..
*ayu la sangat kan?*
yang sebelah kiri tu classmate aku Pija!
Lepas tu solat Isya' dimulakan .
Habis je solat Isya' ada bacaan Al-Quran secara beramai-ramai!
Hamboii tenang aje hati ini bila dengar alunan merdu mereka-mereka membaca Al-Quran.
After that ,
adalah sedikit Taskirah ringkas dari setiap sem!
Heroin untuk sem3 adalah Allyna yang membaca sedikit taskirah ringkas..:)
MARHABAN yang bermaksud:
"selamat datang!"



No comments:

Post a Comment